Važnost dnevnog programa vježbanja za dijabetes

Ukratko, dijabetes je stanje u kojem vaše tijelo gubi sposobnost regulacije razine glukoze u krvi. Međutim, dijabetes je složeniji, s raznim učincima i komplikacijama koje proizlaze iz primarnog stanja. Vaši bubrezi, srce i oči mogu pretrpjeti oštećenje, koje se s vremenom može pogoršati ako se razina šećera u krvi ne prati i ne regulira prehranom, lijekovima i tjelovježbom. Svi ovi tretmani važni su u kontroli dijabetesa. Ovdje raspravljamo o jednom aspektu skrbi za dijabetičare – važnosti svakodnevnog programa vježbanja dijabetesa i kako to možete učiniti za vas.

Problem broj jedan je taj što bol zbog dijabetesa odbija pacijenta da se pridržava svakodnevnog programa vježbanja za dijabetes. Ovaj problem postaje začarani krug. Što manje vježbate, bolovi u mišićima povezani s dijabetesom postaju mučniji. Loša cirkulacija također doprinosi bolovima u živcima. Ova stalna i sve veća bol zasigurno je dovoljna da vas deprimira. Ipak, čak i ako ste već dosegli točku u kojoj vježbate malo ili gotovo nimalo, nema vremena poput sadašnjeg za implementaciju dnevnog režima vježbanja za dijabetes, tako da se možete početi osjećati bolje.

Nije ni čudo da je početak i pridržavanje dnevnog programa vježbanja izazov. Neki ljudi s dijabetesom vjeruju da vježbanje znači izvođenje napornih vježbi koje će samo povećati bol. Ključ vašeg uspjeha leži u poduzimanju malih, ali dosljednih koraka. Možete započeti s nekoliko kratkih, 15-minutnih šetnji, ujutro i navečer, laganim tempom. Vidjet ćete da će vam se energija povećati, a bolovi u mišićima i živcima smanjiti, isključivo kao rezultat poboljšanja cirkulacije i toniranja mišića. Pogledajmo što biste sljedeće mogli učiniti kako biste izgradili svoj program vježbanja za dijabetes.

Ako imate pristup bazenu ili se možete pridružiti programu plivanja u zajednici, ovo je izvrstan način da tonirate svoje mišiće, dodatno poboljšate cirkulaciju i po potrebi smršate. Pokušajte plivati pola sata, tri puta tjedno, ako vam vrijeme i raspored dopuštaju. Ako možete plivati svakodnevno, svakako to učinite.

Dizanje utega? Fantastično uključivanje u vaš režim vježbanja za dijabetes. Ne govorimo o utezima od 50 funti. Komplet ručnih kompleta od 2-5 funti sve je što trebate za jačanje i ton mišića. Kada vašim mišićima nedostaje tonusa, mnogo je lakše ‘zarobiti’ živce, bol bez koje možete! Počnite sa samo 15 minuta svaki dan i napredujte odatle.

Prijavite se na sat aerobika. Ovaj oblik vježbe ne opterećuje zglobove, ali je izvrstan za izgradnju snage i toniranje mišića. Ako ste zainteresirani za borilačke vještine, Tai-Chi bi mogao biti savršen izbor za vaš prilagođeni program vježbanja za dijabetes. Tai-Chi je zanimljiva mješavina mentalnog fokusa i fizičke agilnosti koja ne opterećuje vaše tijelo.

Sada kada ste se uključili u nekoliko oblika vježbanja, pokušajte izmjenjivati dane i tjelovježbe. Na kraju dana, vrijednost duboke masaže mišića ne može se precijeniti. Ako imate bračnog druga ili partnera za pomoć, super. Ako ne, možete to u dobroj mjeri učiniti sami. Koristite dječje ulje, trljajte ruke, noge i prsa čvrstim, glatkim pokretima. Masaža stopala također je korisna za vašu cirkulaciju. Ovo je također dobro vrijeme za svakodnevni pregled stopala, provjeravanje ima li posjekotina ili pukotina na koži.

Ako vam neke od ovih rutina nisu privlačne, razgovarajte sa svojim liječnikom kako biste vidjeli koje se druge mogućnosti preporučuju za dobar dnevni program vježbanja za dijabetes. Doista ćete biti zaprepašteni rezultatima. Za vaše bolje zdravlje!